Usein esitetyt kysymykset

Kysy rohkeasti meiltä lisää, jos et löydä täältä vastauksia.

Yleistä

Mikä on reklamaatiopalvelun hyöty?

Palvelu ulkoistaa vaikeat ja epämiellyttävät reklamaatiotapaukset asiantuntijalle, joka hoitaa ne nopeasti, asiallisesti ja ilman tunnekuormaa. Näin yrityksesi välttää konfliktitilanteet ja asiakkaan kokemus säilyy mahdollisimman hyvänä, vaikka tilanne olisi haastava.

Miksi reklamaatiot kannattaa ulkoistaa?

Yrityksen oma henkilöstö voi helposti suhtautua palautteeseen henkilökohtaisesti tai puolustautuvasti – mikä voi heikentää asiakaskokemusta. Kun reklamaatiot hoitaa puolueeton ammattilainen, vastaus on rakentava ja ratkaisuun tähtäävä, ei tunneperäinen.

Toiminnoista

Kuinka palvelu käytännössä toimii?

Asiakas ohjataan yrityksesi verkkosivulta reklamaatiolomakkeeseen.

Lex Kapital ottaa käsittelyn vastuulle ja käy läpi tilanteen.

Olemme yhteydessä asiakkaaseen, arvioimme tilanteen ja annamme suosituksen.

Tarvittaessa käymme neuvottelut tai sovittelun puolestasi.

Toimitamme yritykselle raportin käsittelystä ja johtopäätöksistä.

Kuka viestii reklamoijan kanssa?

Lex Kapital toimii asiakkaan yhteyshenkilönä koko prosessin ajan. Viestintä on juridisesti jäsenneltyä ja ratkaisukeskeistä – ei reaktiivista tai tunnepohjaista. Viestinnän sävy on ystävällistä ja tähtää luottamuksen palautumiseen ja asiakkuuden säilymiseen.

Voimmeko vaikuttaa vastauksiin?

Kyllä. Voimme sopia yhteiset linjat, hyväksymisrajat hyvityksille ja toimittaa kopiot käsitellyistä tapauksista. Tarvittaessa konsultoimme teitä tapauskohtaisesti ennen vastausta.

Millaisia tapauksia palvelussa käsitellään?

Kaikki reklamaatiot, jotka liittyvät tuotteisiin, palveluihin, sopimuksiin tai asiakaskokemukseen. Palvelu sopii erityisesti tilanteisiin, joissa haluatte säilyttää hyvän asiakassuhteen, mutta olla samalla jämäkkä ja oikeudellisesti kestävä.

Mitä tapahtuu, jos reklamaatio etenee riidaksi?

Jos reklamaatio eskaloituu, Lex Kapital voi jatkaa asian hoitamista oikeudellisena toimeksiantona. Tarvittaessa hyödynnämme oikeusturvavakuutusta ja hoidamme koko prosessin puolestasi kustannustehokkaasti.

Voiko palvelu parantaa asiakastyytyväisyyttä?

Ehdottomasti. Kun asiakas kokee tulleensa kuulluksi, saa asiallisen vastauksen ja näkee, että asia otetaan vakavasti, se vahvistaa luottamusta – jopa enemmän kuin alkuperäinen palvelukokemus.

Kuinka nopeasti reklamaatioihin vastataan?

Yleensä aloitamme käsittelyn saman arkipäivän aikana. Reklamaatioihin vastataan useimmiten 24–48 tunnin sisällä niiden saapumisesta.

Sopiiko palvelu jatkuvaan käyttöön?

Kyllä. Useimmat asiakkaamme käyttävät palvelua jatkuvasti osana asiakaspalveluprosessiaan. Voimme myös raportoida säännöllisesti reklamaatioiden kehityksestä ja parannusehdotuksista.

Kustannuksista

Paljonko palvelun käyttö maksaa yritykselle?

Palvelussa on useita hinnoittelumalleja:

- Tapauskohtainen hinnoittelu: 69€ / reklamaatio

- Kuukausimaksu: 299€/kk sis. 10 reklamaatiota/kk – ylimenevät 29€/reklamaatio

- Päätän itse -malli: Tilaaja päättää hinnan kuukausittain kokemansa arvon mukaisesti.

Ensimmäinen kuukausi on aina maksuton.

Kuinka palveluista laskutetaan?

Palveluista laskutetaan kuukausittain jälkikäteen.

Paljonko maksaa, jos reklamaatio eskaloituu riidaksi?

Näissä tilanteissa otetaan oikeusturvavakuutus kehiin, jolloin yritykselle ei aiheudu ylimääräisiä kustannuksia.

Contact Us

Reklamaatiot.fi

Kärsämäentie 35, Turku Varsinais-Suomi 20360

045 4905800

Connect

© Copyright Lex Kapital Oy 2025 All Rights Reserved.